18 травня 2022 р.

Поради батькам: "7 м’яких технік, які переконують дитину слухатися без сліз і капризів"

              Комунальний заклад 
   "Дошкільний навчальний заклад № 23
              Вінницької мілької ради" 




Поради батькам: "7 м’яких технік, які переконують дитину слухатися без сліз і капризів"
Підготувала: 
вихователь гр.6. 
Павловська Ю. В.

1. Перетворіть «Не роби так» в «Зроби так»
Не втікай! Не кусайся! – говоримо ми, а дитина продовжує робити, що робила. Запропонуйте дитині варіант дії, який вам до душі.

приклад:
Не тягай печиво з коробки! – Візьми яблуко або Допоможи мені, будь ласка, накрити на стіл, і ми разом поп’ємо чай з печивом.
Не розмовляй з набитим ротом! – Скажи, коли прожуєшь. Тоді я зможу зрозуміти, що ти мені хочеш сказати.
У деяких випадках можна кинути дитині виклик «Доведи, що я не правий» – «Б’юся об заклад, я одягнуся швидше, ніж ти».

2. Перетворіть «Припини» в «Продовжуй»
Скористайтеся цією технікою, якщо вам не спадає на думку альтернатива діям дитини.

приклад:
Припини кусатися! – У тебе сверблять зубки? Хочеться кусатися? Ось тобі морквина. Кусай її.
Перестань малювати на стінах! – Ось тобі аркуш паперу, малюй тут.

3. Пропонуйте дієвий вибір
Є такі моменти, коли ви впевнені, що дитина скаже «ні»? Запропонувавши вибір, ви даєте їй відчуття причетності, і розуміння, що її бажання і потреби поважаються і враховуються.

приклад:
Треба одягнутися. – Ти сьогодні сам (-а) вибереш, що надіти, чи мені вибрати?

Час обідати. Сідай за стіл. – Ти сьогодні сядеш поруч зі мною чи з татом?
Час лягати спати. – Яку тобі казку почитати перед сном – про Червону Шапочку чи Трьох Поросят?

4. Отримайте згоду
Повсякденну рутину у вигляді миття посуду, походу в магазин і т.п. виконувати набагато легше, якщо сфокусуватися на позитивних результатах від цих дій. Миття посуду зробить нашу кухню чистою та охайною, після походу в магазин в будинку з’явиться їжа. Так само і з дітьми – якщо дитина буде розуміти, що дасть їй дана дія, вона виконає її з великим інтересом.

приклад:
Прибери іграшки. – Прибери з підлоги іграшки, і ми зможемо потанцювати разом.

5. Опустіться на їх рівень
У ситуаціях, коли дитина вас ігнорує, опустіться на її рівень – так, щоб ваші обличчя перебували на одному рівні, присядьте або візьміть на руки. Тим самим ви продемонструєте дитині свою готовність увійти в її світ.

приклад:
Дитина сидить за столом, але не їсть, а грається з їжею. Ви готуєте вечерю, періодично нагадуючи йому, що сидіти потрібно рівно, що їсти слід ложкою / вилкою і т.п. Дитина вас ігнорує. Сівши поруч з ним, ви помітите, що він поглинений своєю грою і можливо вас просто не чує. Сядьте поряд, встановіть зоровий контакт і поясніть, що їду треба їсти ложкою.

6. Посуньтесь
Якщо ви перебуваєте віч-на-віч з кимось, це може трактуватися або як тісний зв’язок, або конфронтація. Якщо ж ви перебуваєте пліч-о-пліч, то така ситуація інтерпретується як рівноправні відносини. Якщо ви відчули ситуацію протистояння з дитиною, посуньтесь і займіть бічну позицію, розірвавши зоровий контакт.

7. Приєднайтесь до її діяльності
Дитина поглинена своєю діяльністю, а вам треба їй щось сказати. Опустіться на її рівень і подивіться, проявіть інтерес, до того, чим вона захоплена. Відчуйте ситуацію, прокоментуйте, підключіться в її діяльність. Такі регулярні «включення» – прекрасний спосіб розвивати ваші відносини.

приклад:
Ви кличете дитину вечеряти. Вона вас ігнорує, повторюючи «Зараз». Подивіться, чим зайняті син або дочка, допоможіть закінчити ними розпочате. Навіть якщо це вкладання ляльок або паркування машиннок.

Випробувавши методи на практиці, ви навчитеся застосовувати їх в комплексі. В їх застосуванні будьте послідовні і не забувайте підкріплювати слова справою. Пам’ятайте про відповідність, щоб ваші посили дітям були однозначні.

приклади:
«Суп їдять ось так …» і несете ложку з супом собі в рот. «Говори зі мною нормальним тоном» вимовляєте дійсно «нормальним» тоном, а не підвищеним.

Обов’язково хваліть своїх дітей. Але робіть це ефективно. Не просто «Молодець!». Помічайте, як дії дитини призводять до гарних результатів і які його якості при цьому були задіяні. Дитина прибрала свої іграшки? Скажіть: Яка чиста кімната (результат). Ти всі свої іграшки склав (дія). Молодчинка! (Якість). Тільки в такій послідовності малюк зрозуміє, за що ви його похвалили.

Немає коментарів:

Дописати коментар